Projecten

Bij 'Projecten' kun je alle aspecten van je project beheren en overzien. De uitleg van projecten zal worden opgesplitst, omdat het zo uitgebreid is zal elk tabblad apart zal worden toegelicht.

Basisgegevens:

Hier kun je een e-mailadres koppelen aan het project, waar participanten naartoe kunnen mailen. Daarnaast is het ook mogelijk om een logo van de coöperatie toe te voegen, zodat dit zichtbaar zal zijn in de app.




Administratie
De administratie kan hier ook bijgehouden worden, zoals de startdatum van het project, Garanties van Oorsprong (GvO's) en informatie over wie de eindverbruiksrekeningen ontvangen.




Inschrijvingen
Het is mogelijk om mensen uit te nodigen via een koppeling/link op je eigen website of samen met een zelfgemaakte brochure. Verder is het ook mogelijk om de zichtbare gegevens in te stellen en kunnen de postcodes van de deelnemers worden ingevoerd. Dit kan als een complete lijst worden gedaan als deze wordt doorgestuurd.





Aansluitingen
Om gegevens van een adres te kunnen ontvangen moet de aansluiting bij ons geregistreerd staan. De aansluiting meet het gewekte aantal stroom dat gewonnen is, op.

Postcode
Plaats
Straatnaam
Huisnummer
EAN code


Units
Het is mogelijk om een zonnepaneel (panel) in een aantal units te verdelen, zodat meer mensen kunnen deelnemen aan hetzelfde project. Voor een correcte berekening van de energieproductie per deelnemer is het essentieel om te weten hoeveel van deze units er zijn geplaatst in het project en wanneer ze zijn begonnen met energie produceren. Op basis van deze informatie, kunnen we nauwkeurig de individuele bijdrage van elke deelnemer aan het totale energieproductieproces bepalen. Dit biedt een transparante en eerlijke manier om de opbrengsten van het project onder de deelnemers te verdelen op basis van hun individuele bijdragen.


Productie periodes
Een project heeft vaak productieperiodes die doorgaans één jaar beslaan en gelijk zijn aan een kalenderjaar. Binnen deze periodes is het mogelijk om het productiedoel aan te geven, zodat later in één oogopslag te zien is wat de verwachte energieproductie was en hoeveel kWh er daadwerkelijk is opgewekt. Deze informatie biedt waardevol inzicht in de prestaties van het project en maakt het mogelijk om de werkelijke opbrengst te vergelijken met de oorspronkelijke doelstellingen. Hierdoor kan het project indien nodig worden geoptimaliseerd voor toekomstige productieperiodes.


Basis informatie

Hier kan een uitgebreide omschrijving van het project worden gegeven. De informatie die hier wordt vermeld, zal worden weergegeven op de Voorstroom kaart. Deze kaart biedt een overzicht van het project en bevat relevante details en beschrijvingen die deelnemers en geïnteresseerden inzicht geven in de belangrijkste kenmerken en doelstellingen van het project. Het verstrekken van een duidelijke en uitgebreide beschrijving is belangrijk om potentiële deelnemers goed te informeren en hen te helpen een weloverwogen beslissing te nemen over deelname aan het project.

Link Voorstroom kaart: https://kaart.voorstroom.nl/



Inschrijvingen

Hier vind je een lijst met alle inschrijvingen die zijn aangemeld voor dit project/park.

Participaties

Hier is een overzicht te zien van alle deelnemers (participanten) die deelnemen aan het project. Door een deelnemer te selecteren, kunnen de gegevens van de deelname worden aangepast en kan er eventueel ook een Participatiekenmerk worden toegevoegd. Dit kenmerk kan gebruikt worden voor uw eigen administratie, bijvoorbeeld om bepaalde eigenschappen of specifieke informatie aan de deelnemers toe te voegen en bij te houden. Het biedt u een flexibele manier om extra gegevens aan de deelnemers te koppelen en hen beter te beheren binnen het project.

Productie log

Bij het productielog is te zien hoeveel er per aansluiting in totaal is gemeten. Het systeem berekent op basis van de meterstand de totale energieproductie in een bepaalde periode. Dit geeft inzicht in de opgewekte energie per aansluiting gedurende specifieke tijdsperiodes, wat belangrijke informatie is voor het monitoren en bijhouden van de prestaties van het project.


Documenten

Hier staan alle documenten die bij het project horen. Hier kan een document worden toegevoegd, en met behulp van het filter kunnen specifieke selecties naar voren worden gehaald. Dit maakt het gemakkelijk om documenten te organiseren en te vinden op basis van specifieke criteria. Dit is handig voor overzichtelijk en efficiënt documentbeheer binnen het project.