Hoe maak je een factuur aan in een SCE-project
Stap 1: Factuurdocument aanmaken
- Ga naar het kopje 'Facturen' op het Dashboard.
- Selecteer 'Document sjablonen' en maak een nieuw document aan.
- Vul de gegevens van de coöperatie, de btw, en het KvK-nummer in aan de rechterbovenkant van het document.
- Vul onderaan het blad het rekeningnummer in.
- (optioneel) wil je een factuurnummer in het document plaats dan de volgende placeholder in het document: <FACTUUR-NUMMER>
- Upload
het aangepaste document bij 'Document sjablonen'.
Stap 2: Opmaak van de Factuur
- Ga naar het kopje 'Projecten' aan de linkerzijde van het scherm en selecteer het project.
- Selecteer vervolgens het kopje 'SCE' en daarna 'Factuursjablonen'.
- Selecteer 'Blauwdruk' (de blauwdruk kan ook voor toekomstige facturen gebruikt worden).
- Stel de factuur naar wens op en klik op 'Factuur genereren'.
Stap 3: Factuur genereren
- Vul de benodigde informatie in om het aanmaken van de factuur af te ronden.
- Let op: selecteer een label. Dit is nodig om later je factuur gemakkelijker terug te vinden.
- Rond
het proces af door op 'Genereren' te klikken.
Stap 4: Factuur versturen
- Klik in hetzelfde scherm op 'Facturen'.
- Zoek de factuur op die je wilt versturen. Je kunt de factuur gemakkelijk terugvinden door op 'Filters' te klikken en het label te selecteren dat je in de vorige stap aan de factuur hebt gekoppeld.
- Klik vervolgens op 'Genereer documenten' en, wanneer de documenten gegenereerd zijn, op 'Verstuur documenten'.